دانلود در ادامه مطلب...
دانلود در ادامه مطلب...
نصب عکس رهبر انقلاب در مرز لبنان و اسرائیل،نکته قابل تامل اینکه اسرائیلی ها هر روز از چند متری این عکس عبور می کنند
حضرت حجت ابن الحسن المهدی(ع)سال225هجری قمری درپانزدهم شعبان به دنیا آمد.مادرش نرجس وپدرش امام حسن عسگری(ع)است.علت مخفی بودن تولدش این بود:میلاد آن حضرت مقارن زمانی بود که خلفای ستمگروجابرعباسی برممالک اسلامی سطیره داشتند.آنها به مصداق احادیث بسیاری می دانستند که از امام حسن عسگری(ع)فرزندی به جهان خواهد آمد وریشه ستمگران را قطع خواهد کرد.لذا آنهادر کمین بودند تا هر گونه اثری رااز قائم آل محمد نابود کنند.چنانکه متوکل عباسی در سال235هجری قمری فرمان دادحضرت هادی(ع)و بستگانش رااز مدینه به سامراء(پایتخت حکومت)آوردند و در محله ای به نام عسکرتحت نظر قرار دادند ونیزمعتمد عباسی به شدت در پی یافتن نوزاد امام عسگری(ع)بود و به گروهی مفتش وقابله تفکیک کرده بود که در منازل علویین و مخصوصا خانه امام حسن عسگری(ع) را گاه وبی گاه بازرسی کنند تا اگر نوزادی یافتند که گمان است منجی بشریت باشد اورا بی درنگ نابودکنند.از این جهت در احادیث معصومین ولادت پنهانی حضرت مهدی(عج) به تولد مخفی حضرت موسی(ع) تشبیه و تمثیل شده است و به همین جهت در وجود مادرآن حضرت همانند مادر حضرت موسی(ع)آثار خارجی حمل پیدا نبود وکسی از حاملگی وی آگاهی نداشت حتی حکیمه خاتون(عمه امام عسگری(ع))شب نیمه شعبان که امام(ع)ازاو خواستند امشب در خانه بمان (که آن موعود جهانی به دنیا آمد)تعجب کرد زیرا هیچ گونه علامتی از حمل در نرجس خاتون مشاهده نمی کرد پس آنکه حضرت مهدی(عج)به دنیا آمد پدرش اورا پنهان وپوشیده می داشت و جز به معدودی از خواص اصحاب او را نشان ندادند.شیخ صدوق(قدس سره)در کتاب "اکمال الدین"از احمد بن حسن قمی روایت می کند که امام عسگری(ع)نامه ای به جدم (احمد بن اسحق)رسید نوشته بودند:فرزندی برایم زاده شد خبرش از مردم پوشیده باشد که آن را فقط به خو یشان نزدیک یا دوستان خاص خود اعلام می کنیم.
در لغت به معناي بازگشت وبازگشتن به دنيا پس ازانتقال به جهان ديگر است.ودر اصطلاح بدين مفهوم است كه امامان خاند ان وحي ورسالت (ع) وانبوهي ازكساني كه جهان رابدرود گفته اند،بار ديگر پس از حضرت مهدي (ع)وپيش از شهادت او به خواست خد اوند واراده حكيمانه او،بدين جهان بازمي گردند .نخستين رجعت كننده ،امام حسين (ع)است وپس از ايشان،همه امامان اهل بيت(ع)يكي پس ازديگري رجعت مي كنند.
رجعت ،از عقايد مسلّم شيعه است وآيات وروايات در اين باره ،بيش از حد شهرت وتواتراست.در يادداشت هاي مرحوم دهخد ا، ازظهورحضرت بقيه الاّه (ع)وازنزول حضرت مسيح (ع) نيز «رجعت»تعبير شده است كه ازنظر معناي لغوي درست است ولي از نظر اصطلاح ،صحيح نيست :زيرا رجعت در اصطلاح كلامي شيعه ،عبارت ازبازگشت پس ازمرگ است ،در حالي كه وجود اقدس صاحب الزمان (ع)در پشت پرده ي غيبت است وازپرده ي بيرون مي آيد ،ووجود مقدس حضرت عيسي (ع)در آسمان هاست كه پس از ظهور ولي عصر (ع)او نيز نازل مي شود ودرپياده كردن عدالت اجتماعي ، يارومددكار آن مهر تابان مي شود.از اين رهگذر درمورد امام زمان(ع)«ظهور»تعبير مي شود ودرباره ي حضرت عيسي(ع) «نزول»،وتعبير رجعت اصطلاحي در حقّ آنها صحيح نيست .وامّا فرمان رجعت ،همانند فرمان ظهور ،از طرف خداوند متعال صادر مي شود وجمعي از بندگان خالص خداوندكه سال هاواحيانا قرن ها پيش از آن،ديده از جهان فروبسته اند ،بازمي گردند و تجلّي قدرت خداوند رادر دولت كريمه حضرت مهدي (ع)مي بينند.
سوال مهم اين است كه آيا رجعت اختياري است ؟ناگفته پيد است افرادي كه براي انتقام وتنبيه رجعت مي كنند،هرگز به ميل واراده خود برنمي گردند،بلكه به مصد اق «كافر به حهنم نمي رود،كشان كشان مي برند»،آنها نيزناگزير تن به رجعت نمي دهند،كه رجعت براي آنها بسيار ذلت باروسخت است.ولي در مورد مومنين به نظر مي رسدكه اختياري خواهد بود نه اجباري.مفضل بن عمر مي گويد:در خدمت امام صادق (ع) صحبت از حضرت ولي عصر(عج)شدواز افرادي كه عاشقانه انتظار ظهور اورا مي كشند وپيش از نيل به چنين سعادتي از دنيا مي روندگفتو گو شد،فرمود :هنگامي كه حضرت ولي عصر(ع) قيام كند،معمورين الهي در قبر با اشخاص مومن تماس مي گيرندوبه آنها مي گويند:اي بنده خد ا!مولايت ظهور كرده است اگر مي خواهي به او بپيوندي آزاد هستي،و اگر بخواهي در نعمت هاي الهي متنعم بماني بازهم آزاد هستي. از اين حديث استفاده مي شود كه رجعت در مورد مومنان ، اختياري است.
بسم الله الرحمن الرحيم
روايات مختلفي به بيان آثار،فوايدوويژگي هايي كه بر دعا كردن براي تعجيل فرج مرتبط است.كه به 90 مورد ازآن اشاره مي كنيم.
1) فرمايش حضرت ولي عصر (عج)بسيار دعا كنيد براي تعجيل فرج كه فرج شما در آن است .
2) اين دعا سبب زياد شدن نعمت ها است .
3) اظهار محبت قلبي است
4) نشانه ي انتظار است .
5) زنده كردن امر ائمهاطهار است.
6) مايهي ناراحتي شيطان لعين است .
7) نجات يافتن از فتنه هاي آخرالزمان است .
8) ادا قسمتي از حقوق آن حضرت است،كه اداحق هر صاحب حقي ،واجب ترين امور است .
9) تعظيم خداوند ودين خداوند است.
10) حضرت صاحب الزمان(عج) درحق او دعا مي كند.
بقيه در ادامه مطلب
برای فرهنگسازی درباره حقیقت "مهدویت" و ایجاد پشتوانههای مستحکم فکری و اعتقادی در نسل جوان و مصونیت بخشی به آنان در برابر بدعتها، تحریفها و خرافاتی که باندها و گروههای مدعی ارتباط و ملاقات با امام زمان ترویج میکنند، نزدیکترین راه و موثرترین روش مراجعه به معارف و رهنمودهای آگاهی بخش ائمه دین(ع) میباشد.
علاوه بر روایات فراوانی که پیامبراکرم(ص) و امامان معصوم(ع) درباره حقیقت انتظار و شرایط خاص دوره غیبت مطرح میکنند، رهنمودهای حضرت مهدی(عج) نیز در این باره بسیار حائز اهمیت است، از همینرو با بهرهوری از کلام گهربار آن پیشوای معصوم(ع) آگاهییابی میکنیم و به این طریق درمییابیم که آنچه مدعیان ملاقات با امام عصر(عج) ترویج میکنند پوچ و دروغ است و آنان با ارتباط با کشورهای بیگانه - به ویژه آمریکا و انگلیس و اسرائیل - و جلب حمایتهای سیاسی و تبلیغی و اقتصادی آنها، درصدد زمینهسازی برای تکرار سلطه همه جانبه بر کشور ایران و سایر ممالک مسلماننشین میباشند.
براي حمايت از ما لوگوي مارا
در وبلاگ خود قرار دهيد.